|
301 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hall, Peter M. |
Naslov: | Restructuring |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 495-500 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 500 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Jedna od sociološki pretpostavki je da je na način na koji su socijalni konteksti poput situacije, institucija i društava, organizirani, snažno utjecalo ponašanje ljudi unutar tih konteksta. Članak se bavi restrukturiranjem i reformama u procesu obrazovanja, istraživanjima te problemima obrazovnih reformi. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * reforme * restrukturiranje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9181 |
|
302 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Mickelson, Roslyn Arlin |
Naslov: | Race and education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 485-494 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 493-494 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Rasa oblikuje obrazovno iskustvo Amerikanaca od početaka nacije. Članak daje definiciju rase i etničnosti, a bavi se utjecajem rasnog i etnonoškog podrijetla na edukaciju, mogućnosti učenja kao i pregled rasnih i etničkih problema u obrazovanju. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * rasa * etničnost * etnološko podrijetlo * rasizam |
UDK: | 316+37+376.7 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9180 |
|
303 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Whitty, Geoff |
Naslov: | Quasi-markets in education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 473-484 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 482-484 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi pojmom "kvazi-tržište" koje se sve viši koristi kako bi se okarakterizirali pokušaji udruživanja tržišnih sila i privatnog odlučivanja u svrhu povećanja dobrobiti. Proučava se uporaba tog pojma u Engleskoj, Novom Zelandu i SAD-u, predstavljena su različita saznanja takvih istraživanja, značenje tog pojma za demokraciju, ali i obrazovanje. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * tržište * demokracija |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9179 |
|
304 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Semel, Susan F. |
Naslov: | Progressive education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 463-472 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 472 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi progresivnim obrazovanjem, njegovom svrhom, povijesnim razvojem kao i trenutačnim stanjem u progresivnom obrazovanju kao i utjecajima američkog filozofa Johny Deweya na proces školovanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * progresivno obrazovanje * John Dewey |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9178 |
|
305 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Dougherty, Kevin J. |
Naslov: | Politics of education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 451-461 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 460-461 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi javnim fakultetima koji su jedan od najvažnijih područja u američkom visokom obrazovanju, sistemom obrazovanja na tim fakultetima, istraživanjima i saznanjima o javnim fakultetima, njihovim podrijetlom te daje prijedloge za daljnja istraživanja na tu temu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * fakultet |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9177 |
|
306 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Gandara, Patricia |
Naslov: | Multiculturalism |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 443-450 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 450 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Ništa nije važnije za sociologiju SAD-a kao činjenica da se njezina populacija sastoji od ljudi koji potječu sa svih krajeva svijeta. Članak se bavi multikulturalizmom u SAD-u koje je postalo "melting pot", kulturalnim pluralizmom, razdobljima u razvoju multikulturalizma, borbama za ljudska prava, etničkim studijama, promjenama demografije te kako sve te pojave utječu na obrazovanje i obrazovni proces koji je postao izložen brojim utjecajima. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * školovanje * multikulturalizam |
UDK: | 316+37+316.7 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9176 |
|
307 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hoffer, Thomas B. |
Naslov: | Meritocracy |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 435-442 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 442 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi konceptom zaslužnosti u obrazovnim procesima, njezinom pojavom i shvaćanjem zaslužnosti kao socijalnim predmetom, ukratko proučava tekuće debate o njoj, pojavom pojma zaslužnosti u SAD-u, mogućnostima obrazovanja i razvoja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * zaslužnost |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9175 |
|
308 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Ramirez, Francisco O. |
Naslov: | Mass schooling |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 429-434 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 433-434 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi obrazovanjem masa, porijeklom i razvojem te ideje, prednostima, teorijama o masovnom školovanju, kurikulumom i pedagogijom te rizicima tih škola. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * školovanje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9174 |
|
309 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Blank, Rolf K. |
Naslov: | Magnet schools in urban educaton |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 421-428 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 427-428 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi javnim školama koje su se svojim programom usredotočile na određena područja znanja kao što su matematika, tehnologija ili umjetnost, ali stvorene su i kako bi privukle studente različitog rasnog i etničkog podrijetla kako bi se smanjila rasna izolacija ili kako bi se osigurao akademski ili socijalni fokus na određenoj temi. Takve škole zovu se magnet schools. Članak prati njihov razvoj, nacionalne studije takvog načina obrazovanja, njihov kurikulum, kvalitetu obrazovanja, različite programe koje nude kao i različite mogućnosti. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * školovanje * magnet schools |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9173 |
|
310 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Schmidt, Carl |
Naslov: | Longitudinal studies data collection program |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 409-420 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 417-420 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi studijama o podacima o obrazovnim iskustvima učenika osnovnih i srednjih škola kao i studenata u SAD-u. Članak daje usporedbu dobivenih podataka, uzorke na kojima je istraživanje provedeno, pregled različitih istraživanja obavljenih na tu temu te analizu dobivenih saznanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * longitudinalne studije * školovanje * obrazovanje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9172 |
|
311 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Schiller, Kathryn S. |
Naslov: | Longitudinal studies : an introduction: opening the black box |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 403-408 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 408 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Jedan od glavnih ciljeva sociologije obrazovanja shvaćanje je toga "kako škola radi" tj. shvatiti što se događa s djecom kad stupe u sustav školovanja koji nudi obrazovanje i socijalizaciju. Jedna od čestih tehnika istraživača kako bi proučili proces školovanja sastoji se od praćenja edukacijske karijere učenika i studenata kroz odrešeno razdoblje. Članak daje uvod u longitudinalne studije koje se koriste u sociologiji obrazovanja, njihovu definiciju, ciljeve, povijesni razvoj, pozitivne i negativne efekte, razlike u raznim načinima školovanja... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * longitudinalne studije * školovanje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9171 |
|
312 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hurn, Christopher J. |
Naslov: | IQ |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 399-402 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 402 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Često korištena skraćenica IQ odnosi se na kvocijent inteligencije, broj dobiven dijeljenjem rezultata "mentalne starosti" nekog subjekta s njegovom kronološkom starosti. Najstariji IQ testovi razvijeni su kako bi se mjerila inteligencija djece. Članak daje povijesni razvitak IQ testova, kritike s kojima se suočio te različita istraživanja na tu temu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kvocijent inteligencije * IQ * testiranje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9170 |
|
313 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Baker, David P. |
Naslov: | International competition and education crises : cross-national studies of school outcomes |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 393-397 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 396-397 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi proučavanjima obrazovanja Amerikanaca, uzrocima i posljedicama tih istraživanja, trendocima u istraživanju, teorijama učenja, učinkovitošću školovanja te daje zaključke o pronalascima istraživanja kao i prijedloge budućih proučavanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * istraživanje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9169 |
|
314 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Ginsburg, Mark B. |
Naslov: | Imperialism and education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 387-391 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 391 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak daje koncept imperijalizma i kolonijalizma te se bavi ulogom obrazovanja u imperijalističkim odnosima, znanjem i kurikulumom koji su proučavani u Africi, Aziji i Latinskoj Americi kao i u SAD-u. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kurikulum * imperijalizam * kolonijalizam |
UDK: | 316+37+327.2 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9168 |
|
315 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Nozaki, Yoshiko |
Naslov: | Ideology and curriculum |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 381-385 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 385 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Kurikulum se mora interpretirati kao dio ideoloških procesa kroz koje je bila izazivana i održavana hegemonijska moć. Ideologija se obično odosi na sistem ideja, uvjerenja i vrednovanja društvene stvarnosti. Članak se bavi povijesnom ulogom ideologija u stvaranju kurikuluma. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kurikulum * ideologija |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9167 |
|
316 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Levinson, David L. |
Naslov: | Human capital theory |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 377-379 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 379 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Ljudski kapital je postao primarni teoretičarski konstrukt za shvaćanje socioekonomskih promjena i za strategiziranje kako stvoriti blagostanje. Članak se bavi različitim aspektima ljudskog kapitala i zaključcima istraživanja i kritikama teorije ljudskog kapitala. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * ljudski kapital |
UDK: | 316+37+331.5 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9166 |
|
317 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Mickelson, Roslyn Arlin |
Naslov: | Homeless children and youth |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 371-375 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 374-375 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Djeca i mladi koji su beskućnici, vidljiv su podsjetnik na trajnu socijalnu i ekonomsku neravnopravnost u SAD-u iako je njihov broj posljednjih godina u padu. Članak se bavi mogućnostima obrazovanja takve djece, problemima s kojima se suočavaju, statusom obrazovanja studenata beskućnika. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * beskućnici |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9165 |
|
318 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Mayberry, Maralee |
Naslov: | Home schooling : contemporary |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 365-369 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 364 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Poučavanje kod kuće, praksa je roditelja koji obrazuju svoju djecu u kućnom okruženju, a događa se već stoljećima. Članak se bavi motivacijom roditeljima za obrazovanjem kod kuće, ideologijom, stajalištem pedagoga, akademskim postignućima takve djece, njihovim socijalnim razvojem, ulogom roditelja u kućnom obrazovanju te korištenjem interneta u tu svrhu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kućno obrazovanje |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9164 |
|
319 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Jewell, Joseph O. |
Naslov: | Historically black colleges |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 359-364 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 364 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Otkad su osnovani, fakulteti za Afroamerikance (black colleges) imali su vrlo važnu ulogu u borbi Afroamerikanaca za ravnopravnosti i odobravanje. Članak se bavi razdobljem segregacije i desegregacijom, obrazovanjem crne populacije te njezinom budućnosti... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * Afroamerikanci |
UDK: | 316+37(=414)(73) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9163 |
|
320 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Moreno, Susan |
Naslov: | Higher education in the United States : Latinos |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 353-358 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 358 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Sudjelovanje Latinoamerikanaca u obrazovanju kao najbrže rastuće i najmlađe etničke grupe u SAD-u, postalo je važan predmet za edukatore. Članak se bavi povijesnim pregledom visokog obrazovanja latino populacije kao i rezultatima nedavnih istraživanja na temu školovanja Latinoamerikanaca, a daje i prijedloge za buduća istraživanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * visoko školstvo * Latinoamerikanci |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9162 |
|
321 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Smith, Thomas M. |
Naslov: | Higher education in the United States |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 343-351 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 351 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Autor članka proučava kako se težnje i planovi za fakultetskim obrazovanjem razlikuju rasom i etnološkim podrijetlom, koja su očekivanja o fakulteta, kako se budući studenti pripremaju i kako se ta priprema odražava na njihove buduće uspjehe, da li studenti manjinskog podrijetla imaju manje ili iste šanse da se upišu na fakultet, kako rasno i etnološko podrijetlo utječu na uspjeh studentata... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * fakultet * studiranje * SAD |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9161 |
|
322 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Catsambis, Sophia |
Naslov: | Higher education and social equality |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 335-341 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 341-342 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi dvjema teorijskim interpretacijama višeg školstva u modernom društvu: sturkturalnim funkcionalizmom i teorijom sukoba. Razmatra različita postignuća u visokom školstvu, socijalne, rasne, etničke i spolne razlike te daje zaključke istraživanja na tu temu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * visoko školstvo * neravnopravnost |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9160 |
|
323 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hearn, James C. |
Naslov: | Higher education : international |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 329-334 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 326-327 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Posljednjih desetljeća broj sudionika visokog obrazovanje dramatično je porastao. U skladu s povećanim potrebam za širim obrazovnim mogućnostima i bolje obrazovanom radnom snagom, tradicionalno vrlo selektivna i na elitu usredotočena sveučilišta mnogih zemalja, razvila se se u otvorenije sustave većih dimenzija i više mogućnosti za građanstvo. Članak se bavi istraživanjima na tu temu, sociološkim pitanjima vezaima za visoko školstvo, organizacijom institucija i sustava visoke naobrazbe te kontraverzama vezanim uz njih. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * visoko školstvo |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9159 |
|
324 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hammack, Floyd M. |
Naslov: | Higher education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 321-327 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 326-327 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Sociološke studije visokog obrazovanja fenomen su dvadesetog stoljeća. Članak se bavi različitim istraživanjima visoke naobrazbe, proučava različite načine organizacije, socijalnu slojevitost, studente i kurikulum te daje zaključke vezane uz razvoj visokog školstva. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * visoko školstvo |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9158 |
|
325 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Pallas, Aaron M. |
Naslov: | High school dropouts |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 315-320 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 319-320 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Da li se odustajanje od školovanja smatra problemom ovisi o lokalnom kontekstu. U zemljama u razvoju relativno malo mladih ljudi završi srednju školu pa se odustajanje od škole može smatrati normom i tipičnim. Članak definira odustajanje od škole, socijalnom pozadinom, posljedicama, razlozima odustajanja te ga smješta u različite kontekste i odgovara na neka pitanja povezanima s odustajanjem od školovanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * školovanje * odustajanje * srednjoškolsko obrazovanje |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9157 |
|
326 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Boli, John |
Naslov: | Globalization |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 307-313 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 313 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Globalizacija obrazovanja i školovanja ima četiri glavne dimenzije. Započela je u srednjem vijeku u 11. stoljeću, postoje međunarodne usporedbe iz 19. stoljeća, u 20. stojeću se širi svijetom. Članak se bavi transnacionalnom i nacionalnom edukacijom u predmodernoj Europi, nacionalizmom i internacionalizmom u 19. stoljeću, širenjem i stvaranjem globalnih organizacija te intelektualizacijom obrazovanja kao globalnog poduhvata. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * globalizacija * školovanje * UNESCO |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9156 |
|
327 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Spade, Joan Z. |
Naslov: | Gender socialization and education : where we've been and where we might go |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 301-306 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 305-306 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Temi socijalizacije i obrazovanja spolova može se prići iz nekoliko različitih kuteva. Članak definira socijalizaciju spolova te daje rezultate istraživanja na tu temu te se bavi neravnopravnostima spolova u školama i na poslu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * spolovi * socijalizacija * neravnopravnost |
UDK: | 316+37+305 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9155 |
|
328 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Bradley, Karen |
Naslov: | Gender inequality in education : international comparisons |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 295-300 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 299-300 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Zadnjih godina neravnopravnosti spolova su istraživači, edukatori, aktivisti i analizatori posvetili dosta pažnje. Članak se bavi problemima obrazovanja i sudjelovanja dječaka/muškaraca i djevojčica/žena u školama, fakultetima i sveučilištima u cijelom svijetu. Definira se problem neravnopravnosti spolova u obrazovanju te se raspravlja o istom. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * spolovi * neravnopravnost |
UDK: | 316+37+305 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9154 |
|
329 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Grant, Linda |
Naslov: | Gender inequality |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 289-293 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 293 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Deseteljeća feminističkog aktivizma, legalnih reformi i politike promjene nisu iskorijenile neravnopravnost spolova u američkom društvu. Žene su podcijenjene u istraživačkom radu, javnom životu i politici, posebno na visokim mjestima. Članak se bavi sociološkom teorijom spolova, strukturalnom neravnopravnošću, nejednakostima u procesu industrijalizacije, dvojnoj politici tržišta te sociološkim feminističkim teorijama. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * spolovi * neravnopravnost |
UDK: | 316+37+305 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9153 |
|
330 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Karp, Karen |
Naslov: | Gender and math education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 281-287 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 286-287 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Diskriminacija na bazi spola u obrazovanju 1972. godine proglašena je ilegalnom. Škole su poticane da stvoje ravnopravne mogućnosti za oba spola te da ohrabre žene da se počnu baviti područjima u kojima su dominirali muškarci. Članak se bavi proučavanjem uloge spola s biološkog, sociološkog i školskog stajališta. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * spol * ravnopravnost |
UDK: | 316+37.018+305 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9152 |
|
331 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Delamont, Sara |
Naslov: | Gender and education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 273-279 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 277-279 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Sociolozi obrazovanja malo su pozornosti do 1970-ih posvetili spolovima. Danas koriste širok spektar metoda kako bi skupili podatke o povezanosti spola i obrazovanja. Članak se bavi proučavanjem te povezanosti te daje zaključke istraživanja obavljenih na tu temu kao i prijedlog za buduća istraživanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * spol * istraživanja |
UDK: | 316+37.018+305 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9151 |
|
332 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Cookson, Jr., Peter W. |
Naslov: | Functionalist theories of education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 267-271 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 270-271 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Gotovo dva desetljeća Amerikancima se govorilo da su njihove škole loše i podbacile u školovanju maturanata koji bi bili sposobni natjecati se na interancionalnom tržištu. Akademici, vlada i nevladine organizacije te lobističke grupe objavile su rezultate istraživanja koja tvrde da pismenost i sposobnost računanja padaju. Članak se bavi primjenama funkcionalnih teorija na obrazovanje, istraživanja te kritikama funkcionalnih teorija. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * funcionalne teorije * pismenost |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9150 |
|
333 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Quiroz, Pamela Anne |
Naslov: | Extracurricular activities |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 261-265 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 264-265 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Filozof i obrazovni reformator John Dewey, smatrao je školu mikrosvijetom u kojem djecu treba naučiti samoobuzdavanju i socijalnim vještinama i tako ih pripremiti za njihovo prigodno mjesto u svijetu odraslih. Da bi se to uspjelo, Dewey je predložio različite stilove učenja zajedno s različitim aktivostima u kurikulumu. Članak se bavi podrijetlom izvanškolskih aktivnosti, istraživanjima kurikuluma i današnjim viđenjem istog. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kurikulum * Dewey * školovanje |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9149 |
|
334 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | McLaren, Peter |
Naslov: | Etnography |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 255-260 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 260 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | U jednom trenutku etnografija se određivala kao područje metoda antropologa u istraživanju "egzotičnih" kultura. Danas se njome koriste sociolozi, istraživači obrazovanja, kulturalni antropolozi i ostali istraživači društvenih znanosti. Članak se bavi podrijetlom etnografije, studijama i radovima o etnografiji te kritičnom etnografijom. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * etnografija |
UDK: | 316+37+39 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9148 |
|
335 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | King, Edith W. |
Naslov: | Ethnicity |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 247-253 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 253 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak definira etničnost (etnološko podrijetlo), bavi se problemima koje imaju sociolozi o etničnosti, socijalnom konstrukcijom, aspektima, tipologijama različitih razina etničnosti, etničkim grupama i multikulturalizmom u obrazovanju te razmatra buduća sociološka istraživanja etničnosti. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * etničnost * etničko podrijetlo * etnološko podrijetlo |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9147 |
|
336 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hallinan, Maureen |
Naslov: | Equalitiy in education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 241-246 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 246 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Pojam "ravnopravnost" ima nekoliko referenci u obrazovanju. Istraživači i nastavnici razmatraju ravnopravnost u odnosu na školske financije, troškove, izvore, pristupu kurikulumu, podjeli učenika za instrukcije, akademsku i socijalnu mobilnost, prakse u razredu, obrazovne politike. Članak se bavi neravnopranostima u obrazovanju općenito te detaljnije neravnopravnostima u kurikulumu i razredu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * ravnopravnost * kurikulum * razred |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9146 |
|
337 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Cookson, Jr., Peter |
Naslov: | Elites and educational reform |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 235-240 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 239-240 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi utjecajem elitnog dijela društva na školovanje, proces obrazovanja i reforme te različitim teorijama o snazi njihova djelovanja na politiku obrazovanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * reforme * elita |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9145 |
|
338 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Sadovnik, Alan R. |
Naslov: | Educational reform in the United States : 1980s and 1990s |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 221-233 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 231-233 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Za reformu obrazovanja u SAD-u, 1980-e i 1990-e su bile vrlo važne godine. To razdoblje uključuje dva specifična vala reformi, ali mora se shvatiti kao odgovor na reforme učinjene kroz 1960-e i 1970-e godine. Članak se bavi valovima reformi, školskim programima, jačanjen učiteljskih snaga, učinkovitošću školskih programa te ciljevima koji se žele postići od 2000. godine na dalje. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * reforme * školstvo |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9144 |
|
339 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Walford, Geoffrey |
Naslov: | Educational reform and sociology in England and Wales |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 211-219 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 219 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Reforma obrazovanja 1988. godine u Engleskoj i Walesu trebala je donijeti dramatične promjene u edukacijskom sustavu. Iz osnove je promijenila organizaciju i sadržaj obrazovanja u školama, fakultetima i sveučilištima, a shvaćena je kao kulminacija serije manjih odluka o obrazovanju donesenih kroz 1980-e. Članak se bavi procesom školovanja u Engleskoj i Walesu prije 1980. godine, reformom obrazovanja, kurikulumom te novim tipovima škola i načinima obrazovanja danas. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * reforma * Engelska * Wales |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9143 |
|
340 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Berends, Mark |
Naslov: | Educational productivity |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 203-209 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 209 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Kao dio procesa učenja, produktivnost obrazovanja pokazuje da li su prosječni rezultati standardiziranih testova porasli ili pali što odražava uspješnost nastavnog programa. Članak se bavi produktivnošću obrazovanja i ekonomskom krizom, trendovima u postignućima učenika, sociološkom organizacijom učenja, školama i učinkovitšću školovanja, rasno-etničkim i socio-ekonomskim sastavom škola te različitim faktorima koji utječu na uspješnost procesa učenja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * učenje * produktivnost |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9142 |
|
341 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Mickelson, Roslyn Arlin |
Naslov: | Educational attitudes : abstract and concrete |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 199-202 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 202 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Rezultati obrazovanja općenito reflektiraju društveni obrazac rasnog, etničkog i socijalnog raslojavanja. Članak se bavi stavom društva prema siromašnim učenicima različitog rasnog i etničkog podrijetla, istražuje uspjeh tih učenika i bavi se implikacijama takvog stava. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * učenici |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9141 |
|
342 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Soodak, Leslie C. |
Naslov: | Educational assesment |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 191-197 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 196-197 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Ocjenjivanje je integralni dio američkog obrazovanja te odražava želju društva da dokazima potkrijepi svoje odluke o učenicima i školama i to preciznim i objektivnim podacima. Članak se bavi reformama u ocjenjivanju, svrhom ocjenjivanja, korištenjem standardiziranih testova, mišljenjem stručnjaka o ocjenjivanju, kontraverzama vezanim uz ocjenjivanje... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * ocjenjivanje |
UDK: | 316+37.018+371.26 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9140 |
|
343 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Smith, Thomas M. |
Naslov: | Educational achievement and attainment in the United States |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 181-189 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 188-189 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Razlike u obrazovanju žena i muškaraca koje su bile očite 1970-ih danas su, u novijim generacijama, gotovo nestale. Članak se bavi školovanjem žena i muškaraca, razlikama u njihovom obrazovanju, pokušava ih objasniti te odgovara na pitanja da li se njihov uspjeh razlikuje još u osnovnoj školi, kako oni sami vide te razlike, koliko se roditelji miješaju u njihovo obrazovanje te kako sve to utječe na njihovu mogućnost zaposlenja jednog dana... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * muškarci * žene |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9139 |
|
344 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Berg, Ivar |
Naslov: | Economics of education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 169-179 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 179 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi sociološkim proučavanjima dvaju osnovnih načina na koji ekonomisti vide ulaganja u obrazovanje te daje komentar na intelektualne i sociološke sile koje pridonose tim pristupima te članak daje usporedbu tog pristupa i pristupa sociologa istoj temi. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * ekonomija * ulaganja |
UDK: | 316+37.018+33 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9138 |
|
345 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Paul, Faith G. |
Naslov: | Desegregation of higher education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 151-167 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 167 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi desegregacijom u višem školstvu u Americi. Proučava desegregaciju na sjeveru i jugu Amerike, trendove devedesetih godina te posljedice i postignuća segregacije. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * desegregacija * studiranje |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9137 |
|
346 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Smith, Stephen Samuel |
Naslov: | Desegregation |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 141-149 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 148-149 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Malo je pitanja u obrazovanju potaknulo toliko kontroverzi kao desegregacija. Iako se često u neformalnom govoru poistovjećuje s integracijom, desegregacija se odnosi na ukidanje legalnih i socijalnih praksi koje odjeljuju učenike različitog etničkog i rasnog podrijetla kao i fizičku prisutnost tih učenika u istim školama. Članak daje povijesni pregled desegregacije, proučava desegregaciju u visokom obrazovanju, trendove i posljedice, uvjete za desegregaciju te njezinu budućnost. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * desegregacija |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9136 |
|
347 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Goodson, Ivor F. |
Naslov: | Curriculum history |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 133-140 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 138-140 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Potreba za povijesti kurikuluma javalja se zbog nedavnih reforma kurikuluma i studija o kurikulumu koje dijele međusobno ometajuće netočnosti. Članak daje kratki povijesni pregled kurikuluma i promjena kroz koje je prošao. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kurikulum |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9135 |
|
348 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Gamoran, Adam |
Naslov: | Curriculum |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 125-131 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 130-131 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | U konvencionalnoj uporabi, kurikulum se odnosi na formalni smjer studija, ali mnogi pisci proširuju taj termin kako bi označili ukupnost učeničkih iskustava u edukacijskom okruženju. Među sociolozima, kurikulum je bio relativno zanemareno područje istraživanja, bilo uže ili šire definiran. Donedavno su sociolozi izbjegavali ono što je očito kod kurikuluma kao što je sadržaj i materijal obrazovanja, organizacija školovanja i slično. Članak daje si usporedbu kurikuluma različitih zemalja i preklapanja, promjene u kurikulumu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kurikulum |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9134 |
|
349 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Madigan, Timothy J. |
Naslov: | Cultural capital |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 121-124 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 124 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Francuski sociološki teoretičar i istraživač Pierre Bourdieu bavi se time kako se kapitalističko društvo reproducira te rasteže teorijske tradicije u svojim istraživanjima. Članak odgovara na pitanja što je kulturalni kapital, kako se održava, u kakvom je odnosu s idejom socijalne reprodukcije, daje primjere uporabe kulturalnog kapitala u istraživanjima obrazovanja te neke kritike koncepta kulturalnog kapitala. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * kultura * kapital * Bourdieu * društvo |
UDK: | 316.7+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9133 |
|
350 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Slavin, Robert E. |
Naslov: | Cooperative learning in elementary and secondary schools |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 115-119 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 119 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Metode zajedničkog učenja obrazovne su tehnike u kojima učenici rade u malim grupama kako bi si međusobno pomogli u svladavanju glavnog akademskog gradiva ili kako bi napravili zajedničke projekte. Zajedničko učenje (timski rad) bazirano je na motivacijskoj i kognitivnoj teoriji. Motivacijska teorija ističe ideju da timski rad potiče uspjeh grupe tako što su učenici potpora jedni drugima. Kognitivna teorija naglašava mogućnost da učenici, koji uče u grupama, postavljaju ciljeve jedni drugima te im je omogućen odaziv grupe. Članak se bavi timskim radom, istraživanjima o zajedničkom učenju, akademskim postignućima, utjecaju timskog rada na samopouzdanje... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * timski rad * učenici * grupno učenje * zajedničko učenje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9132 |
|
351 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hurn, Christopher J. |
Naslov: | Conflict theory |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 111-114 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 114 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak se bavi odgovorima poznatih sociologa Marxa, Webera i Durkheima na pitanja da li su ljudske zajednice općenito karakterizirane harmonijom i redom ili označene neprestanim konfliktima, da li su i red i sukob prisutni doslovno svugdje što je najbolja početna točka za daljnju analizu, da li su red i harmonija površni, da li se pokoravamo zakonima, da li su revolucije relativno rijetke u ljudskom društvu zato što se većina ljudi miri sa statusom quo... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * teorija sukoba * Marx * Weber * Durkheim |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9131 |
|
352 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Dougherty, Kevin J. |
Naslov: | Community colleges |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 1-15 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 108-109 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Dvogodišnji studiji jedan su od najvažnijih sektora američkog višeg obrazovanja. Obuhvaćaju jednu četvrtinu svih obrazovnih institucija u SAD-u kojih je 1996. godine bilo 949. Članak se bavi istraživanjima o efektima tih studija, njihovu ulogu u ekonomskom razvoju, njihovom značenju za zajednicu, istraživanjima o njihovoj budućnosti, sociološkim implikacijama takvih studija, multikulturalnim obrazovanjem... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * dvogodišnji studiji * komunalni studiji |
UDK: | 316+37+378.6 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9130 |
|
353 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Sadovnik, Alan R. |
Naslov: | Code theory, pedagogic discourse, and symbolic control |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 89-97 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 96-97 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Teorija kodova, pedagoški diskurs i simbolička kontrola, komponente su teorijskog i empirijskog projekta pokojnog britanskog sociologa Basila Bernsteina. Članak se bavi njegovim radom, klasifikacijom, okvirima značenja, kodovima, teorijom pedagoške prakse, strukturalističkom teorijom te naglašava značenje Bernsteinovog rada za sociologiju. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * Bernstein * kodovi * diskurs |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9129 |
|
354 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Cohen, Elizabeth G. |
Naslov: | Classroom processes |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 83-88 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 87-88 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | I sociološki kontekst i organizacijska pravila učitelja i učenika određuju ono što se događa u razredu. Uz njih, veliki utjecaj imaju socijalni sistemi unutar razreda, a koji se tiču odnosa između učenika i odnosa učenika i učitelja. Članak daje pregled onog ašto su sociolozi obrazovanja zaključili o aspektima razrednih procesa: učitelj kao autoritet, promjene u ulozi učitelja kao odgovor na promjene u metodama poučavanja, posljedice statusne hijerarhije koja se razvija među studentima te osobni odnosi između studenata i njihova povezanost s uređenjima u razredu. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * razred * učitelj * učenici |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9128 |
|
355 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Marks, Helen M. |
Naslov: | Catholic schools |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 75-81 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 80-81 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Katoličke škole, kao i najstarije obrazovne institucije u SAD-u, svoje porijeklo vuku još iz kolonijalnih vremena. Iako ih je bilo malo u 17. i 18. stoljeću, katoličke škole najčešće su obrazovale katoličku elitu. Članak daje demografske karakteristike katoličkih škola, značenje Drugog Vatikanskog koncila za američke katoličke škole, usporedbu djelotvornosti javnih i katoličkih srednjih škola te komentar katoličkih škola dana. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * katoličke škole |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9127 |
|
356 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hochschild, Jennifer |
Naslov: | Brown v. Board of Education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 67-73 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 73 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | "Brown v. Board of Education" jedna je od najvažnijih odluka ikad Vrhovnog suda SAD-a. Unatoč kritiziranju, odluka se ističe zbog jednostavnog, ali vrlo važnog razloga: dok nije bila donesena, bilo je dozvoljeno pa čak i poticana rasna segregacija. Nakon toga federalna vlada je zabranila rasnu segregaciju. Članak daje prikaz tog slučaja, posljedice odluke o zabrani rasne segregacije te stajališta društva i sociologa o tom slučaju. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * rasna segregacija * diskriminacija * SAD |
UDK: | 316+37.018+37.043+323.118 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9126 |
|
357 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Zanger, Virginia Vogel |
Naslov: | Bilingual education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 55-65 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 63-65 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Dvojezično obrazovanje, obrazovni je pristup koji nudi akademski sadržaj u dva jezika i poučavanje na drugom jeziku. Dvojezično obrazovanje koristi se u nekom kontekstu u gotovo svakoj zemlji na svijetu. Članak se bavi istraživanjima dvojezičnog obrazovnog programa u javnim školama u SAD-u proučavajući učeničku populaciju koja je pretežno sastavljena od djece imigranta i marginaliziranih grupa koje ne govore engleski jezik. Daju se i sociopolitički, povijesni i današnji kontekst dvojezičnog obrazovanja. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * dvojezično obrazovanje * imigranti |
UDK: | 316+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9125 |
|
358 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Natriello, Garry |
Naslov: | At-risk students |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 49-54 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 53-54 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Identifikacijski termin "rizični studenti" primjenjuje se na one studente koji imaju više nego prosječnu šansu da ne završe školu i maturiraju. Autor članka primjetio je da se termin rizični počeo više koristiti u 1980-im godinama kako bi se označili studenti koji su suočeni s neuspjehom u postizanju uspjeha u školi. Taj pojam nosi i orijentaciju za budućnost i odnosi se na studente koji će se vjerojatno suočiti s problemima u nekom trenutku u budućnosti. Članak poručava i indikatore rizičnog statusa kao što su rasa, siromaštvo, samohrani roditelji, neobrazovane majke, loše znanje engleskog jezika, zdravstveni problemi i društvene okolnosti... |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * rizični studenti * školovanje * neuspjeh |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9124 |
|
359 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Hunter, Margaret |
Naslov: | African-American achievement motivation |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 43-47 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 47 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Motivacija afroameričkih studenata ključni je koncept nacionalne rasprave o obrazovanju afroameričke djece. Iako je ta tema često proučavana u 1960-ima i 1970-ima, velik dio istraživanja tog područja premalo pažnje je posvetio trajnim pitanjima o postignućima afroameričkih studenata, samopoimanju i motivaciji. Članak želi rasvijetliti dva područja istraživanja o motivaciji afroameričkih studenata te bazi teorijskih i empiričkih zaključaka. Javljaju se tri primarna područja u studijama motivacije crnih studenata: model motiva za postignućem, mjesto kontrolnih studija te koncept samopoimanja i odnos prema motivaciji. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * Afroamerikanci * motivacija |
UDK: | 316+37(=413)(73) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9123 |
|
360 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Mickelson, Roslyn Arlin |
Naslov: | Affirmative action in education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 29-41 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 40-41 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Afirmativne akcije (affirmative action) u obrazovanju odnose se na politiku i programe stvorene kako bi poboljšali jednakost obrazovnih mogućnosti za pojedince iz grupa koje su proživjele sistematsku povijesnu diskriminaciju. Članak daje kratku povijest afirmativnih akcija u visokom školstvu, njihove rezultate te današnje kontraverze vezane uz afirmativne akcije u javnom obrazovanju. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * reforme * afirmativne akcije |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9122 |
|
361 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Katopes, Peter |
Naslov: | Adult education |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 23-28 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 28 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Rastući broj odraslih koji se školuju na kampusima često je naglašavana činjenica. Demografija naroda pokazuje da će tek nakon nekoliko godina u 21. stoljeću broj tradicionalno starijih brocoša početi značajno rasti. U međuvremenu, odrasli studenti činit će polovicu svih studenata. Članak daje povijesni pregled razvitka školovanja odraslih te se proučava njegov utjecaj na društvo. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * školovanje * odrasli |
UDK: | 316-053.8+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9121 |
|
362 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Lesko, Nancy |
Naslov: | Adolescence and schools |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 17-22 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 21-22 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak odgovara na pitanja o tome što mladi uče u gimnazijama, što adolescenti nauče u planiranom kurikulumu i školskim iskustvom, kako su škole povezane s drugim sociološkim institucijama kao što su obitelj, ekonomija, visoko obrazovanje, stanje napretka. Autorice članka proučile su nekoliko osnovnih studija koje ističu različita viđenja odnosa škole i društva. Bave se i službenim i neslužbenim kurikulumom u današnjim školama te se fokusiraju i na školovanje kao koncept adolescencije. |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje * mladi * škole * kurikulum |
UDK: | 316-053.6+37.018 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9120 |
|
363 |
|
ISBN: | 0-815-31615-1 |
Autor: | Levinson, David L. |
Naslov: | Education and sociology : an introduction |
Matična publikacija: | Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 1-15 |
Impresum: | New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002 |
Napomena: | Str. 10-15 : Bibliografske bilješke uz tekst |
Sažetak: | Članak je uvod u sadržaj enciklopedije te daje pregled tema kojima su se bavili autori članaka: definiranje sociologije obrazovanja, obrazovanje visoko-školovane radne snage, reforme obrazovanja i analize organizacija, visoko obrazovanje, kurikulum, odnosi učitelja i studenata te različite sociološke teorije . |
Ključne riječi: | sociologija * obrazovanje |
UDK: | 316+37 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 9119 |
|
364 |
|
|
365 |
|
|
366 |
|
|
367 |
|
|
368 |
|
|
369 |
|
|
370 |
|
|
371 |
|
ISBN: | 0-8147-1535-4 |
Naslov: | This time we knew : western responses to genocide in Bosnia / edited by Thomas Cushman and Stjepan G. Meštrović |
Impresum: | New York ; London : New York University Press , 1996 |
Materijalni opis: | IX, 412 str. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Zastupljeni autori: Thomas Cushman, Stjepan G. Meštrović, Philip J. Cohen, Brenda Simms, Jean Baudrillard, Daniel Kofman, Michael N. Barnett, Slaven Letica, Brad K. Blitz, Daniele Conversi, James J. Sadkovich, Liah Greenfeld, Sheri Fink, David Riesman. - Bibliografija iza svakog teksta. - Kazalo |
Ključne riječi: | sociologija etničkih odnosa * politička sociologija * sociologija politike * genocid * Bosna i Hercegovina * rat * raspad Jugoslavije * svjetska politikasrpski intelektualci - suučesništvo za genocid * dijaspora * etnički identitet * Balkan * Ruanda |
UDK: | 316.485.26(497.6)"1991/1995" |
Ostali autori / urednici: | Cushman, Thomas ; Meštrović, Stjepan G. |
Signatura: | SOC 316.356.4 THI |
Inventarni broj: | 10024 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za sociologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 4468 |
|
372 |
|
|
373 |
|
|
374 |
|
|
375 |
|
|
376 |
|
|
377 |
|
ISBN: | 0-8129-0666-7 |
Autor(i): | Armbruster, Frank |
Naslov: | Our children's crippled future : how American education has failed / Frank E. Armbruster with contributions by Paul Bracken and the assistance of Joyce Lind and Marie Martin |
Impresum: | New York : Quadrangle, The New York Times Book , 1977 |
Materijalni opis: | IX, 308 str. : graf. prikazi ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 255-275: Bibliografske bilješke. - Str. 277-284: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | sociologija obrazovanja * obrazovanje |
UDK: | 316.74:37 |
Signatura: | SOC 316.74:37 ARM o |
Inventarni broj: | 3597 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za sociologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 2203 |
|
378 |
|
|
379 |
|
|
380 |
|
|
381 |
|
|
382 |
|
|
383 |
|
|
384 |
|
|
385 |
|
|
386 |
|
|
387 |
|
ISBN: | 0-340-67685-X |
Autor(i): | O'Sullivan, Tim ; Dutton, Brian ; Rayner, Philip |
Naslov: | Studying the media : an introduction / Tim O'Sullivan, Brian Dutton, Philip Rayner |
Izdanje: | 2nd ed |
Impresum: | London : Arnold ; New York : Oxford University Press , 1998 |
Materijalni opis: | XI, 384 str. : graf. prikazi, ilustr. ; 25 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 347-356: Rječnik. - Str. 357-369: Bibliografija, i uz svako poglavlje. - Kazalo |
Ključne riječi: | sociologija medija * mediji * komunikacija * moderna kultura * masovna kultura * gledatelji |
UDK: | 316.77 |
Signatura: | SOC 316.77 OSU s |
Inventarni broj: | 8783 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za sociologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 114 |
|
388 |
|
|
389 |
|
|
390 |
|
|
391 |
|
|
392 |
|
|
393 |
|
|
394 |
|
|
395 |
|
|
396 |
|
|
397 |
|
|
398 |
|
Naslov: | The contendings of the apostles being the histories of the lives and martyrdoms and deaths of the twelve apostles and evangelists : vol. 2 : the english translation : the ethiopic texts now first edited from manuscripts in the British Museum / with an English translation by E. A. Wallis Budge |
Impresum: | London : Henry Frowde ; New York : 91&93 Fifth Avenue , 1901 |
Materijalni opis: | XVI, 736 str. ; 30 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. VII-X: Preface. - Imensko kazalo |
Ostali autori / urednici: | Budge, Ernest Alfred Wallis |
Signatura: | SF 30362 |
Inventarni broj: | 4103 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Zavoda za slavensku filologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/slavfilologija |
MFN: | 21560 |
|
399 |
|
|
400 |
|
|
401 |
|
|
402 |
|
|
403 |
|
|
404 |
|
ISBN: | 0-470-99113-5 |
Autor(i): | Duncan, Starkey ; Fiske, Donald Winslow |
Naslov: | Face-to-face interaction : research, methods, and theory / Starkey Duncan, Jr., Donald W. Fiske |
Impresum: | Hillsdale, N.J. : L. Erlbaum Associates ; New York : distributed by Halsted Press , cop. 1977 |
Materijalni opis: | XIII, 361 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Bibliografija: str. 345-351. - Kazala |
Ključne riječi: | interpersonalna komunikacija |
UDK: | 3020 |
APA CC: | 3020 |
Signatura: | 3020 77 DUN |
Inventarni broj: | 4017 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 655 |
|
405 |
|
|
406 |
|
|
407 |
|
|
408 |
|
|
409 |
|
|
410 |
|
|
411 |
|
ISBN: | 0-900-94683-0 |
Naslov: | Chardin : Paris, Galeries Nationales du Grand Palais, 7 September-22 November 1999 ; Düsseldorf, Kunstmuseum im Ehrenhof, 5 December 1999-20 February 2000 ; London, Royal Academy of Arts, 11 March-29 May 2000 ; New York, The Metropolitan Museum of Art, 27 June-3 September 2000 |
Impresum: | London : Royal Academy of Arts ; New York : The Metropolitan Museum of Art , 2000 |
Materijalni opis: | 355 str. : ilustr. c/b i u bojama ; 31 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Polutvrdi uvez s omotnim listom. - Bilješke uz tekst. - Str. 332-347: Bibliografija. - Str. 348-354: Kazala |
Ključne riječi: | Chardin,Jean Baptist |
UDK: | 75.034.7(440)"17" |
Signatura: | PU-B 750CHARDiN (064)"1999" |
Inventarni broj: | 238/2005;, 212/205 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest umjetnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povumjetnosti |
MFN: | 3968 |
|
412 |
|
|
413 |
|
|
414 |
|
|
415 |
|
Autor(i): | Ruskin, John |
Naslov: | The stones of Venice : the essays and belles lettres : in three vols / by John Ruskin |
Impresum: | London : J. M. Dent & Co.: E. ; New York : P. Dutton & Co. , [s. a] |
Materijalni opis: | 3 sv. : ilustr. c/b ; 18 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Everyman's library/ edited by Ernest Rhys |
Napomena: | Tvrdi uvez. - Str. : Bibliografija%Kazalo |
Ključne riječi: | eseji |
Podaci o svescima: | Vol. 1 : The foundations; [VII-XXIX]. - 380 str., XXI str. s c/b tablama : ilustr. crtežima Vol.3 : The fall; [VII-IX]. - 313 str., XII str. s c/b tablama : ilustr. crtežima |
Signatura: | PU |
Inventarni broj: | 301/ ? |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest umjetnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povumjetnosti |
MFN: | 3511 |
|
416 |
|
Autor(i): | Gray, Basil |
Naslov: | Iran : miniatures Persanes - bibliotheque Imperiale / préface Basil Gray ; introduction André Godard |
Impresum: | New York : New York graphic society , 1956 |
Materijalni opis: | 30 str. [+ 33 listova s tablama] : ilustr. u bojama ; 38 cm |
Jezik: | francuski |
Napomena: | Tvrdi uvez s omotnim listom |
Ključne riječi: | Iran |
Signatura: | PU vf |
Inventarni broj: | dT 236/ 1989 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest umjetnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povumjetnosti |
MFN: | 3468 |
|
417 |
|
ISBN: | 0-302-00622-2 |
Autor(i): | Kruft, Hanno-Walter |
Naslov: | A history of architectural theory : from Vitruvius to the present / Hanno-Walter Kruft ; translated by Ronald Taylor...[et al.] |
Impresum: | London : Zwemmer ; New York : Princeton Architectural Press , 1994 |
Materijalni opis: | 706 str. : ilustr. c/b ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Polutvrdi uvez. - Englesko izdanje. - Str. 447-612: Bilješke+ilustr. - Str. 613-673: Bibliografija. - Str. 674-680: Dodatak bibliografiji. - Str. 681-684: Engleski prijevodi izvora. - Str. 685-706: Kazalo imena |
Ključne riječi: | teorija arhitekture |
Signatura: | PU |
Inventarni broj: | 102/2004 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest umjetnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povumjetnosti |
MFN: | 3244 |
|
418 |
|
|
419 |
|
|
420 |
|
|
421 |
|
|
422 |
|
|
423 |
|
|
424 |
|
Autor(i): | Reynolds, A.Morse ; Tapié, Michel |
Naslov: | Dali : a study of his life and work / text by A.Reynolds Morse and a special appreciation by Michel Tapié, descriptive captions for the color plates written especially for this volume by Salvador Dali |
Impresum: | Greenwich,CONN. : New York Graphic Society , 1958 |
Materijalni opis: | 96 str. : ilustr. djelomice u bojama ; 37x34 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Tvrdi uvez. - Popis ilustracija |
Ključne riječi: | Dali, Salvador |
UDK: | 7.071(Dali,S.) |
Signatura: | PU 7.071(Dali) REY d |
Inventarni broj: | 2828/1960. |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest umjetnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povumjetnosti |
MFN: | 665 |
|
425 |
|
ISSN: | 0032-3195 |
Autor: | Hammond, Thomas Taylor |
Naslov: | Jugoslav elections : democracy in small doses |
Matična publikacija: | Political science quarterly, 70(1955) 1, str. 57-74 |
Impresum: | New York : Academy of political science, 1955 |
Ključne riječi: | Jugoslavija * izbori |
Signatura | S |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka povijesti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 258 |
|
426 |
|
|
427 |
|
|
428 |
|
|
429 |
|
|
430 |
|
|
431 |
|
Autor(i): | Israel, Fred L. |
Naslov: | Major pease treaties of modern history : 1648-1967 / editor Fred L. Israel ; with an introduction essay by Arnold Toynbee ; commentaires by Emanuel Chill |
Impresum: | New York : Chelsea House publishers ; New York [etc.] : McGraw-Hill Book Co. , 1967 |
Materijalni opis: | 4 sv. ; 25 cm |
Jezik: | engleski |
Podaci o svescima: | Vol 1. - [XXIX], 717 str Vol 2. - [712]-[1533] str. Vol 3. - [1535]-[2276] str. Vol 4. - [2277]-[2880] str., [44] str. s geogr. kartama u bojama |
Ostali autori / urednici: | Toynbee, Arnold ; Chill, Emanuel |
Signatura: | (C-3832/I) (C-3832/II) (C-3832/III) (C-3832/IV) |
Inventarni broj: | 11891, 11892, 11893, 11894 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 8314 |
|
432 |
|
|
433 |
|
Autor(i): | Marriott, James A. R. |
Naslov: | England since Waterloo / J. [James] A. R. Marriott |
Impresum: | London : Methuen & co. ltd. ; New York : G. P. Putnam's sons , 1942 |
Materijalni opis: | XXIII, 588 str., [4] listova s tablama, [8] višestruko presav. listova s geneol. tablama i geogr. kartama (od toga [1] list s kartom u bojama) ; 22 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | A history of England ; vol. 7 |
Napomena: | Str. 541-547: Bibliografija. - Bilješke uz tekst. - Kazalo |
Signatura: | (C-1664) |
Inventarni broj: | 10150 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 6806 |
|
434 |
|
Autor(i): | Baginsky, Paul Ben |
Naslov: | German Works relating to America : 1493-1800 : a List compiled from the Collections of the New York Public Library / Paul Ben Baginsky |
Impresum: | New York : The New York Public Library , 1942 |
Materijalni opis: | XV, 217 str. ; 26 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 169-178: Bibliografija. - Kazalo |
Signatura: | (C-1622) |
Inventarni broj: | 10115 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 6761 |
|
435 |
|
|
436 |
|
|
437 |
|
ISBN: | 0-88033-013-9 |
Naslov: | City, town and countryside in the early Byzantine era / edited by Robert L. Hohlfelder |
Impresum: | Boulder : East European monographs ; New York : Columbia University Press , 1982 |
Materijalni opis: | VIII, 209 str. : ilustr. ; 22 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | East European monographs ; no. 120, Byzantine series ; no. 1 |
Napomena: | Zastupljeni autori: Barry Baldwin, John W. Eadie, Timothy E. Gregory, Kenneth G. Holum, Robert L. Hohlfelder, Eric M. Meyers, James Russell, Robert Lindley Vann, Frank E. Wozniak. - Bibliografske bilješke iza svakog rada |
Ključne riječi: | srednji vijek * Bizant * Bizantsko Carstvo * gradovi |
UDK: | 94(495.02) |
Signatura: | PROJEKT |
Inventarni broj: | 1911/05 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 4742 |
|
438 |
|
|
439 |
|
Autor(i): | Harrison, Anthony |
Naslov: | The framework of economic activity : the international economy and the rise of the state in the twentieth century / Anthony Harrison |
Izdanje: | Reprinted |
Impresum: | London ; Melbourne ; Toronto : Macmillan ; New York : St Martin's Press , 1968 |
Materijalni opis: | XIII, 189 str., [8] str. s tablama : ilustr., graf. prikazi ; 21 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | The Making of the twentieth century |
Napomena: | Str. [X]: Kratice. - Str. [XI]: Rječnik. - Str. [168]-170: Kronologija. - Str. [171]-181: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | ekonomska povijest * 20. stoljeće |
Inventarni broj: | 2706 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za povijest, http://www.knjiznice.ffzg.hr/povijest |
MFN: | 3324 |
|
440 |
|
|
441 |
|
|
442 |
|
|
443 |
|
|
444 |
|
|
445 |
|
|
446 |
|
|
447 |
|
|
448 |
|
|
449 |
|
Autor: | Ervin-Tripp, Susan |
Naslov: | Some strategies for the first two years |
Matična publikacija: | Cognitive development and acquisition of language / edited by Thimothy E. Moore, (1973), str. 261-286 |
Impresum: | New York : Academic press, 1973 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE 159.92 COG z |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 19925 |
|
450 |
|
Autor: | Moskowitz, Breyne Arlene |
Naslov: | On the status of vowel shift in english |
Matična publikacija: | Cognitive development and acquisition of language / edited by Thimothy E. Moore, (1973), str. 223-260 |
Impresum: | New York : Academic press, 1973 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE 159.92 COG z |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 19924 |
|
|
<<
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
.. >>
|
Upit: Publisher_swish=(New York ) |